Veelgestelde vragen

De antwoorden op uw vragen

We verzamelden de meest gestelde vragen. Niet gevonden wat je zocht of heb je nog wat meer informatie nodig aarzel niet en Contacteer ons.

Registreren

Wie kan zich registreren?

Iedereen die professioneel met vastgoed bezig is en in België gevestigd is, kan zich registreren. Makelaars, notarissen, projectontwikkelaars, zaakvoerders van een makelaarskantoor etc. Zolang je een btw-nummer hebt, kan je je registreren. Per kantoor kan je meerdere medewerkens toegang geven tot het bestelportaal
 
In het geval van franchises of filialen moet elk kantoor (en dus btw-nummer) zich apart registreren.
 
Momenteel voeren we opdrachten uit in de provincies Antwerpen, in een straal van 25 km rond Malle maar plannen dit snel uit te bereiden. Kantoren buiten deze regio kunnen we vandaag helaas nog niet bedienen

Waarom moet ik me registreren?

Registreren is de beste manier om met XXLSign samen te werken. Zo kan je snel je plaatsingen inplannen, en de vorige opdrachten opvolgen in een dashboard.

Hoe kan ik me registreren?

Je kan je heel eenvoudig via onze website registreren door deze stappen te volgen:

  1. Je dient een aanvraag in door je te registreren als kantoor via het klantenportaal op www.xxlsign.be
  2. De aanvraag wordt binnen 24u geverifieerd door xxlsign.be . Als er vragen of onduidelijkheden zijn, nemen we contact op.
  3. Vanaf de aanvraag is goedgekeurd, krijg je toegang tot het dashboard en kan je opdrachten invoeren.

Kan ik een medewerker toevoegen aan een bestaand kantoor?

Zeker. Vanaf het moment dat je kantoor geregistreerd en geverifieerd is, kan je collega’s toevoegen. Gemakkelijk! Ook later kan de admin onder ‘admin settings’ nog collega’s uitnodigen. De uitgenodigde persoon ontvangt een mail met login en wachtwoord om zo onder de medewerkerrol aan de slag te gaan. Meerdere gebruikers brengen geen extra kosten met zich mee.

Hoe snel verloopt de registratie?

Doorgaans ben je geregistreerd binnen de werkdag. De verificatie bij XXLSign gebeurt persoonlijk, niet automatisch. Net zoals onze service.

Zijn er kosten verbonden aan de registratie?

Registreren is kosteloos, en brengt geen contractuele verplichtingen met zich mee. Het account is dus op elk moment gratis opzegbaar. Alleen de opdrachten moeten – uiteraard – betaald worden.

Welke accountrollen bestaan er?

Er bestaan twee rollen: de adminrol en de medewerkerrol. De eerste van een kantoor die zich registreert, krijgt automatisch de adminrol toegewezen, maar je kan deze op elk moment doorgeven. De adminrol is bedoeld voor de zaakvoerder en heeft toegang tot de kantoorinstellingen, facturatiegeschiedenis en de medewerkeraccounts. De medewerkerrol heeft enkel toegang tot de persoonlijke instellingen. Zowel de medewerkerrol als de adminrol kunnen opdrachten inplannen, collega's uitnodigen en afhalingen inplannen.

Betalen

Hoe verloopt de betaling van een opdracht?

Er zijn drie manieren om een opdracht te betalen. Pre-paid – online betaling en Post-paid. Betaalmogelijkheden kunnen gecombineerd worden. Pre-paid is de voordeligste oplossing.

Kan ik mijn betalingsvoorkeur wijzigen?

Betalingsvoorkeur is geen vaste instelling. Je kan de drie opties dus vrij combineren. Maar weet dat de Pre-Paid-optie het meest eenvoudig en voordelig is.

Hoe gaat de Pre-Paid-betaling te werk?

Pre-Paid is de meest eenvoudige en voordelige oplossing. Zo werkt het:

  1. Je kiest een bedrag exclusief BTW waarmee je je saldo wil opladen.
  2. De betaling inclusief BTW gebeurt via kredietkaart of debetkaart.
  3. Dit bedrag wordt vertaald naar het saldo en je korting wordt verrekend. Het voordeel is transparant: 6% als je tussen € 500 en € 1499 oplaadt, 8% tussen € 1500 en € 2499, en 10% vanaf je € 2500 of meer oplaadt.
  4. Je ontvangt meteen een factuur voor de uitgevoerde betaling

Welke korting ontvang ik bij Pre-Paid-betaling?

We geven geen korting maar een bonus naargelang het krediet dat je opwaardeert. Dit voordeel is transparant: 6% als je tussen € 500 en € 1499 oplaadt, 8% tussen € 1500 en € 2499, en 10% vanaf je € 2500 of meer oplaadt.

Wanneer wordt de opdracht van het Pre-Paid saldo afgetrokkken?

Wanneer je de opdracht inboekt, zie je het te betalen bedrag en het saldo. Bij invoering van de opdracht wordt het bedrag meteen afgetrokken.

Wat als het Pre-Paid saldo ontoereikend is?

Als je kiest voor Pre-Paid, kan de opdracht alleen worden uitgevoerd als er voldoende saldo beschikbaar is. Bij elke opdracht heb je de mogelijkheid om je saldo op te laden.

Wat als de Pre-Paid opdracht kosteloos geannuleerd wordt?

  • Je kan elke opdracht tot 24u voor de geplande uitvoering kosteloos annuleren. Dit krediet wordt dan meteen teruggestort naar het saldo.
  • Na 24u voor de geplande uitvoering betaal je een vergoeding van € 55. Je zal dus het krediet MIN € 55 teruggestort krijgen op je saldo.
  • Omdat we werken met een saldo worden er geen kredietnota’s opgesteld.

Wanneer ontvang ik mijn factuur voor de Pre-Paid betaling?

Bij de Pre-Paid-optie ontvang je de factuur meteen na de betaling van het krediet dat je aankoopt.

Krijg ik een overzicht van de uitgevoerde opdrachten en transacties binnen mijn Pre-Paid saldo?

In je account kan je alles mooi nakijken wat er met het pre-paid saldo gebeurd

Hoe gaat de Direct Paid betaling te werk?

eenvoudig: je betaalt bij de bestelling van een opdracht, telkens opnieuw. Je boekt een opdracht en betaalt die meteen, per kredietkaart of debetkaart.

Wat als de Direct Paid opdracht kosteloos geannuleerd wordt?

  • Je kan elke opdracht tot 24u voor de geplande uitvoering kosteloos annuleren. Dit krediet wordt dan meteen omgezet naar een beschikbaar saldo. Je kan dit saldo daarna voor andere opdrachten inzetten.
  • Na 24u voor de geplande uitvoering betaal je een vergoeding van € 55. Je zal dus het krediet MIN € 55 teruggestort krijgen op je saldo.
  • Er wordt geen bedrag cash terugbetaald. Omdat we werken met een saldo worden er geen kredietnota’s opgesteld.

Wat als de betaalde opdracht slechts gedeeltelijk uitgevoerd werd?

Als de opdracht door overmacht of wettelijke beperkingen niet helemaal kan uitgevoerd worden, wordt het krediet voor het aandeel dat niet uitgevoerd kon worden toegevoegd aan het beschikbaar saldo. Je kan dit saldo dan nog voor andere opdrachten inzetten.

Wat als ik niet tevreden ben van een uitgevoerde betaalde opdracht?

Over smaken en kleuren valt niet te twisten, maar met onze ervaren plaatsers garanderen we een professioneel resultaat. Is er toch iets dat niet naar wens is verlopen? Dan nemen we persoonlijk contact met je op en bespreken we jouw specifieke case. Wij zijn verwelkomen steeds uw feedback

Wanneer ontvang ik mijn factuur bij een Direct Paid boeking?

Je ontvangt meteen bij betaling de factuur voor het bestelde bedrag.

Hoe gaat de Post-Paid betaling te werk?

Op traditionele wijze: je boekt een opdracht en betaalt later op factuur. Je kan een factuur ontvangen op de 15de dag van de maand, of op de laatste dag van de maand. Alle opdrachten binnen deze periode worden gebundeld op één factuur. De betalingstermijn is 15 dagen.

Wanneer wordt de factuur bij Post-Paid boekingen verstuurd?

Je kan een factuur ontvangen op de 15de dag van de maand, of op de laatste dag van de maand, afhankelijk van wanneer je de opdracht inboekt. Alle opdrachten binnen deze periode worden gebundeld op één factuur.

Wat is de betalingstermijn van de facturen?

De betalingstermijn is 14 dagen.

Ontvang ik een detailafrekening van de uitgevoerde opdrachten?

De detail van de opdrachten staan op de factuur.

Plaatsing aanvragen

Hoe kan ik een opdracht inboeken?

Dit gebeurt volledig online. Als je in het dasboard op het knopje ‘Nieuwe Plaatsing klikt, leiden we je naar de boekingsmodule. Daar geef je de locatie, contactpersoon, type opdracht, datum en mogelijke extra’s in. Vervolgens krijg je een samenvatting te zien, en kan je de betalingswijze kiezen. Om een opdracht te boeken dient je kantoor geregistreerd te zijn en moet je ingelogd te zijn.

Wat is het werkgebied?

Vandaag werken we voornamelijk in de provincie Antwerpen. Voor kantoren uit andere provincies is de plaatsings service op aanvraag.
 
We engageren ons om ons succesrecept op middellange termijn in heel Vlaanderen toe te passen.

Kan ik alle diensten online aanvragen?

Ja, zowel de plaatsing als de standaard shop artikellen kan je gemakkleijk bestellen. Niet gevonden wat je zoekt, dan helpen we je graag persoonlijk verder.

Wanneer kan ik boeken?

Je kan op elk moment je opdracht invoeren, tot acht weken voor de geplande uitvoeringsdatum. 24/7 online. Telefonisch zijn nw ij bereikbaar elke werkdag van 8u00 tot 17u00.

Wanneer worden de opdrachten uitgevoerd?

In theorie kan je een opdracht inboeken om de volgende dag te laten uitvoeren (mits meerprijs), volgens de beschikbaarheid. Standaard plaatsingen realiseren wij binnen maximaal vijf werkdagen. Doorgaans is de plaatsing binnen de 3 werkdagen uitgevoerd.

Worden er opdrachten op feestdagen uitgevoerd?

Plaatsing op feestdagen is niet mogelijk

Worden er opdrachten in weekends uitgevoerd?

Onze medewerkers laden in het weekend hun batterijen terug op om er op maandag terug in te vliegen.

Is het mogelijk een speciefiek uur voor een plaatsing te boeken?

Bij plaatsingen zijn er een aantal variabele factoren zoals o.a. verkeersdrukte. Hierdoor is het moeilijk om een specifiek tijdstip te kiezen.  Momenteel is het enkel mogelijk om een specifiek vanaf moment te kiezen.

Kan ik meerdere opdrachten tegelijk boeken?

Omdat elke opdracht andere parameters heeft (qua locatie, datum en specificaties), moeten ze apart ingeboekt worden. We kunnen de opdrachten wel bundelen in de planning, of je kan de opdrachten zelf na elkaar inboeken op een dag met veel beschikbaarheden.

Word ik herinnerd aan een eerder gemaakte boeking?

            Wij houden u gaande weg op de hoogte van de genomen stappen. U zal hierover per mail op de hoogte worden gehouden.

Stockborden

inner-head

inner-body

Annulaties

Kan een geboekte plaatsing geannuleerd worden?

  • Je kan elke plaatsing tot 24 uur voor de geplande uitvoeringsdag kosteloos annuleren. Dit krediet wordt dan meteen omgezet naar een beschikbaar saldo. Je kan dit saldo daarna voor andere opdrachten inzetten.
  • Na 24 uur voor de geplande uitvoering betaal je een vergoeding van € 55. Je zal dus het krediet MIN € 55 teruggestort krijgen op je saldo.
  • Er wordt geen bedrag cash terugbetaald. Omdat we werken met een saldo worden er geen kredietnota’s opgesteld.

Kan een opdracht geannuleerd worden door XXLSign?

  • Ja, maar dit gebeurt uiterst zelden. Dit kan gebeuren bij het invoeren van je plaatsing, door een dubbele boeking of onverwachtse onbeschikbaarheid. Maar als dit voorvalt, word je op voorhand verwittigd.
  • Indien een plaatsing kort voor de uitvoering door uiterste overmacht geannuleerd moet worden, wordt het krediet teruggestort op je saldo en contacteren we je zo snel mogelijk om de opdracht opnieuw in te plannen en uit te voeren.

Algemeen

Algemeene voorwaarden

Op alle uitgevoerde werken zijn de algemene voorwaarden van toepassing. Deze kan u raadplegen op de volgende pagina

Privacy policy & cookies

Uw privacy is belangrijk voor ons, meer details omtrend ons beleid vind je op deze pagina

Auteursrechten

Alle ontwerpen worden met de grrotste zorg speciaal voor verwezenlijkt. Hoe wij om gaan met auteursrechten kan u terug vinden in de algemene voorwaarden

Het komt er op neer dat creative ontwerpen die het XXL-team maakt niet zonder voorafgaande toestemming mogen gebruikd worden. De elementen binnen dit ontwerp die reeds uw eigendom waren, blijven dit ook. 

Prijzen

Onze prijzen worden met de grootste zorg samengesteld, maar we blijven mensen, mocht er een foutje in een van onze prijslijsten sluipen, kunnen hier geen rechten aan verboden worden.

Met andere woorden, onze prijslijsten zijn ondervoorbehoud van gebeurlijke fouten.

Boek online plaatsing

Ontdek de mogelijkheden om uw vastgoedreclame naar een hoger niveau te brengen.

Account aanmaken

Enkele van onze klanten